کلید لمسی هوشمند مهم ترین بخش هوشمندسازی

کلید هوشمند سونوف

کلید های لمسی جایگزین کلید های سنتی هستند . در ساختمان های مدرن تمامی المان ها دچار دگرگونی شدند و تغییرات زیادی داشتند . اما کلید های روشنایی از زمان های قدیم تا به امروز تغییر چندانی نداشتن و همگی از یک شکل و یک مکانیزم تبعیت میکنند . حال کلید های لمسی هوشمند جایگزین مناسبی برای کلید های سنتی هستند زیرا تغییرات شگرفی در آن دیده می شود .

هرچند کلید های لمسی هم مشکلاتی دارند (که در ادامه به آن اشاره خواهد شد ) اما برای ساختمان های مدرن و شیک و هوشمند لازم هستند . مهم ترین و اصلی ترین بخش هوشمند سازی در سرتاسر دنیا ، مدیریت و کنترل روشنایی است . شاید لازم باشد بدانید پر فروش ترین و محبوب ترین گجت هوشمند در ایران نیز کلید های لمسی هستند .

کلید لمسی هوشمند سه پل sonoff

چرا کلید لمسی هوشمند محبوب است ؟

دلیل محبوبیت کلید هوشمند ، زیبایی و جذابیت ظاهری و البته عملکرد آن است . بدون شک برای همه ما جذابیت زیادی دارد که از راه دور روشنایی خانه را در دست داشته باشیم . یا از طریق زمانبندی سناریو های مختلفی برای روشن و خاموش شدن آن تعیین کنیم . دلیل اصلی استقبال همه از کلید های لمسی به همین موارد ختم نمیشود . مزیت های بی شمار کلید لمسی هوشمند در ادامه آمده است .

صفحه شیشه ای ضد خش نشکن مقاوم و در عین حال زیبا و بسیار جذاب

رنگ بندی مختلف (سفید مشکی طلایی طوسی … ) مناسب هماهنگ کردن با دیگر وسایل خونه و دکوراسیون

حذف کلید های قدیمی و صفحه لمسی قوی. دارای بک لایت (نور پس زمینه ) و حس خوب لمس کردن بجای فشردن کلید

امکان کنترل از طریق گوشی موبایل و از راه دور . دارای نرم افزار اندروید و IOS

امکان اجرای سناریو های مختلف . به طور مثال هماهنگی با سنسور حضور و فرمان روشن شدن بلافاصله بعد از ورود به منزل

قابلیت اجرای فرمان صوتی توسط دستیار صوتی الکسا آمازون و گوگل . به طوری که تنها با صدا کردن دستیار صوتی ، کلید لمسی فرمان روشن و یا خاموش شدن را اجرا میکند .

انواع کلید های لمسی

کلید های لمسی هوشمند بر خلاف کلید های سنتی تنوع زیادی دارند . از میان آن از یک پل تا 16 پل می توان انتخاب کرد . سادگی نصب و راه اندازی این کلید ها ، هر فرد خوش ذوقی را مجاب میکند تا کلید های سنتی خود را کنار گذاشته و کلید های لمسی هوشمند را جایگزین کند . تفاوت اصلی در کلید های لمسی در کیفیت و درجه ساخت آن است . برند های مختلف در سراسر دنیا با کیفیت های ساخت متفاوت اقدام به تولید کلید های لمسی کردند . خانه هوشمند استر اسمارت بهترین های دنیا را در یک جا جمع کرده و با ضمانت آنها را تقدیم عزیزان میکند . برند های تویا و سونوف ، کلید های لمسی هوشمندی را تولید میکنند که بسیار با کیفیت است .

کلید هوشمند سونوف

طریقه نصب و راه اندازی کلید های هوشمند

برای نصب کلید های هوشمند ابتدا باید قوطی کلید را آماده کرد . تمامی قوطی کلید های معمولی برای نصب کلید های لمسی مناسب هستند . نیازی به تغییر در قوطی کلید نیست .  کافی است به کمک دو پیچ موجود در جعبه محصول ، قسمت پشتی کلید را بر روی دیوار مهار کرد و صفحه ی رویی را جا انداخت . تمامی کلید های لمسی هوشمند برای روشن شدن برد الکترونیکی خود نیاز به فاز و نول برق شهری دارند . سیم فاز را به ترمینال L-IN و سیم نول را به ترمینال N-IN متصل میکنیم و بسته به تعداد پل های کلید ، سرخط های روشنایی را به ترمینال های دیگر متصل میکنیم . به این شکل نصب فیزیکی کلید های هوشمند به پایان میرسد .

wall-switch-2gang

برای نصب نرم افزار کافی است اپلیکیشن مربوطه را دانلود و مراحل رجیستر را سپری کنید . سپس وارد نرم افزار شده و گزینه ADD DEVICE را بزنید . سپس کلید لمسی را در گزینه ها انتخاب کنید و در مرحله بعد اطلاعات مودم را وارد کنید . سپس بعد از رویت کردن چشمک زدن کلید به مرحله بعد برید و منتظر اتمام نصب نرم افزاری شوید . بعد از اضافه شدن آیکون کلید لمسی در صفحه اول نرم افزار می توانید با زدن بر روی صفحه خروجی های روشنایی متصل به کلید را روشن و خاموش کنید

بررسی کلی کلید های لمسی با توجه به تنوع بالا و مدل های جدید به همین مقاله ختم نمیشود . امیدواریم در آینده با مطالب بعدی مفیدتر باشیم  . لطفا ما را دنبال کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *