دستگیره هوشمند چطور کار میکند؟

دستگیره هوشمند

یکی از تجهیزات هوشمند محبوب این روزها دستگیره های هوشمند یا قفل های هوشمند هستند که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کردند و استقبال خوبی از این محصول شده .

در این مقاله به انواع دستگیره های هوشمند و نحوه عملکرد و امکانات آنها میپردازیم .

اهمیت دستگیره هوشمند

این موقعیت را تصور کنید؛ از محل کار به منزل رسیدید، دست هایتان پر از وسایل و لوازم شده است و زمانی که می خواهید درب را باز کنید، باید به دنبال دسته کلید داخل جیب یا کیف بگردید. حال تصور کنید دسته کلیدتان را جا گذاشته اید؛ چه حالی به شما دست می دهد؟ همه در این مواقع آرزو می کنند ای کاش سیستمی داشتند که می شد راحت تر درب را باز کرد و کمتر جلوی درب معطل شد. یا فرض کنید بسته یا سفارشتون زمانی ارسال میشود که داخل منزل نیستید . اگر دستگیره هوشمند داشته باشید خیلی راحت از راه دور میتونید درب را باز کنید.

قفل هوشمند و دستگیره دیجیتال دقیقا همان چیزی است که تمام چالش های ذکر شده را برطرف میکند و دقیقا همان چیزی است که  شما دنبالش می گردید.

باز کردن قفل درب بدون نیاز به کلید قدیمی یک راه کار بسیار مناسب و کاربردی است. برخی از مدل های قفل هوشمند برای باز شدن تنها به ایستادن شما در مقابل درب نیاز دارند. دستگیره هوشمند نسل جدید حتی قبل از رسیدن جلوی درب و حتی از مناطق دورتر نیز قابل باز شدن و کنترل هستند. این سبک محصولات علاوه بر ایمن تر بودن نسبت به قفل های مکانیکی؛ کارایی، راحتی و زیبایی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. در برخی از مدل ها نیز همانند دستگیره های دارای fingerprint یا اثرانگشتی شما تنها در نتیجه تماس و لمس انگشت خود با قفل می توانید درب را باز نمائید.

دستگیره هوشمند

شرکت خانه هوشمند استر اسمارت با ارائه انواع دستگیره هوشمند و قفل دیجیتال تحولی بزرگ را به وجود آورده است. دستگیره های هوشمند با قطعات با کیفیت و  طراحی بی نظیر تمامی سلیقه ها را دربر میگیرد .  کلیه محصولات ارائه شده توسط شرکت خانه هوشمند استر اسمارت دارای  استانداردهای روز دنیا از قبیل CE ،FCC ،ISO 9001 و …  می باشند. این محصولات دارای 5 سال وارانتی کامل بدون قید و شرط هستند. این محصولات تست های فنی را نیز پاس کرده اند. بدین معنا که این دستگیره ها و قفل های بدنه آن ها بیش از 800000 بار تست اتوماتیک می شوند تا کیفیت قطعات، استحکام و کارایی دراز مدت آن ها بررسی و تائید گردد. این محصولات تست های نمک را هم پشت سر گذاشته اند. بدین معنا که در محیط هایی با غلظت بالای بخار نمک قرار می گیرند و پس از 97 ساعت تست مداوم، مقاومت بدنه و ثبات رنگ محصولات نیز بررسی می شوند.

انواع دستگیره های هوشمند

به طور کلی دستگیره های هوشمند و قفل دیجیتال به چند دسته تقسیم می شوند:

دستگیره های هوشمند با قابلیت تشخیص چهره .

استفاده از قفل های تشخیص چهره، دستگیره های هوشمند دوربین دار از اهمیت زیادی برخوردار است. سیستم قفل تشخیص چهره یک سیستم بسیار قوی بر پایه هوش مصنوعی است که قادر می باشد تصویر فرد را بصورت عکس، فیلم و یا الگوریتمی از اعداد شناسایی و ثبت نماید، تا به هنگام شناسایی و تطبیق هویت افراد، از داده های از پیش تعیین شده استفاده نماید. دستگیره چشمی دار یک وسیله پرکاربرد برای درب منازل است که از طریق دوربین خود قادر می باشد چهره فرد را شناسایی کند. فرد بدونه لمس دستگیره تنها با ثبت چهره خود توسط دستگیره چشمی دار قادر است درب منزل را باز نموده. 

هوشمند سازی در ایران


 

دستگیره هوشمند با اثر انگشت

دستگیره دیجیتال رمزی که بیش از 1000 نفر کاربر مختلف می توانند از آن به صورت مجزا استفاده نمایند. این محصولات با قابلیت ذخیره 200 نفر رمز و 800 نفر کارت ورود مختلف دارای بیشترین تعداد کاربر قابل ذخیره در مقایسه با دیگر محصولات می باشند. علاوه بر آن در این نوع محصول برای مواقع پرتردد مانند میهمانی ها نیز حالتی به نام مُد عبور (Passage Mode) طراحی شده که کاربران بدون نیاز به استفاده از رمز و یا کارت بدون هیچگونه دغدغه ای می توانند درب را باز و بسته نمایند. دستگیره دیجیتال رمزی یکی از بهترین مدل ها از گروه قفل هوشمند می باشند.

قفل الکترونیکی

قفل هوشمند یک دستگاه قفل الکترونیکی و مکانیکی است که به صورت بی سیم و با احراز هویت کاربران مجاز باز می شود.
در خانه های هوشمند، قفل های الکترونیکی به صاحب خانه اجازه می دهند بدون نیاز به کلید وارد خانه شوند یا دسترسی دیگران را فراهم کنند. در عوض، کاربر از گوشی هوشمند یا جاکلیدی خود برای بررسی بی سیم و باز کردن قفل مکانیکی درب استفاده می کند. قفل های الکترونیکی باعث ایجاد امنیت در خانه می شوند.
بسیاری از سیستم های قفل الکترونیکی از برنامه های موبایل یا وب سایت ها استفاده می کنند تا به صاحبان خانه اجازه دهند با ارسال یک کلید مجازی به اشخاص ثالث دسترسی داشته باشند. کلیدهای مجازی را می توان از طریق پیامک یا ایمیل ارسال کرد و امکان دسترسی به مهمانان یا پرسنل خدمات را فراهم می کند. پس از دریافت، این کلیدهای دیجیتال رمزگذاری شده امکان دسترسی به قفل الکترونیکی را برای مدت زمان از پیش تعیین شده فراهم می کنند. علاوه بر تنظیم دسترسی، بسیاری از قفل های هوشمند دسترسی به سیستم را ثبت می کنند که ابزاری را برای نظارت بر استفاده از درب ایمن ارائه می دهند می کند و یک گزارش عکس به راحتی قابل ارجاع است.

امنیت دستگیره های هوشمند چقدر است ؟
آسیب پذیری های احتمالی در قفل های الکترونیکی هوشمند نگرانی های امنیتی ایجاد می کند. مشاوران امنیتی توصیه می کنند که دستگیره های هوشمند لزوماً نباید امن تر از قفل و کلید معمولی در نظر گرفته شوند و توصیه می کنند که کاربران به دقت در مورد تنظیمات و گزینه ها فکر کنند.
دستگیره هوشمند در واقع روش جدید، مدرن و جایگزینی عالی برای قفل های معولی به حساب می آیند. استفاده از این قفل ها باعث زیبایی و امنیت بیشتر منازل و محیط کار شما می شوند.
در قفل های قدیمی وجود یک زبانه همراه با کلید مخصوص، باعث باز و بسته شدن درب منزل یا حیاط می شد که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی قفل های الکترونیکی نیازی به کلید ندارند و باز و بسته شدن درب توسط روشی مدرن انجام می پذیرد. با این قفل ها دیگر شما دغدغه فراموشی کلید را نخواهید داشت.

دستگیره با اثر انگشت

این گروه از دستگیره ها علاوه بر قابلیت استفاده از رمز و کارت، قابلیت تعریف 100 تا 200 نفر اثر انگشت مختلف را نیز دارا می باشند. کار با قفل اثر انگشتی بسیار راحت و لذت بخش است. شما حتی می توانید تمام انگشت های خود، خانواده و یا همکارانتان را به صورت 360 درجه ذخیره کنید و مانند اسکنرهای اثرانگشت موبایل های امروزی به راحتی دستگیره اثر انگشتی را باز نمایید.

یکی از نکاتی که امروزه در مورد قفل هوشمند خیلی اهمیت پیدا کرده بررسی و کنترل عبور و مرور افراد به صورت گزارش گیری از تردد آن ها است. گروه دستگیره های اثر انگشتی این امکان را برای مدیران و مالکین خود فراهم می کنند تا 1000 تردد اخیر را بررسی نمایند. حتی می توانند در یک روز مشخص تردد افراد را با ذکر دقیق ساعت، دقیقه، تاریخ و نحوه ورود (اثرانگشت، کارت، رمز و …) بررسی نمایند. در برخی از ادارات تردد کارمندان در بازه های زمانی از پیش تعیین شده بسیار اهمیت دارد. با دستگیره اثر انگشتی می توانید برای تردد دقیق کارمندان در بازه های زمانی دقیق نیز برنامه ریزی کنید.

دستگیره هوشمند iot

این مدل از دستگیره هوشمند با تکنولوژی wifi به اینترنت محیط متصل شده و  با تکنولوژی اینترنت اشیا قابلیت باز و بسته شدن آنلاین را از هر کجای دنیا بر روی موبایل برای مصرف کنندگان خانگی و یا اداری فراهم می کنند. کنترل تردد آنلاین افراد، اضافه و حذف کردن آنلاین کاربران با موبایل از هر کجای دنیا، تعریف رمزهای یک بار مصرف با موبایل در بازه های زمانی مختلف، فعال کردن سیستم تائید دو مرحله ای با موبایل، بررسی وضعیت ارتباط قفل (آنلاین یا آفلاین بودن)، بررسی میزان باتری، قابلیت فعال سازی سیستم نگهبان آنلاین به این معنی که فرد تنها قادر به مشاهده تردد افراد بوده و امکان باز کردن دستگیره دیجیتال را نخواهد داشت.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد که می توان برای گروه محصولات قفل هوشمند آنلاین ذکر کرد سیستم Hijack یا اعلان خطر در مواقع زورگیری، تهددید و حملات تروریستی است. این تکنولوژی منحصر به فرد به کاربران این امکان را می دهد تا در هنگامی که مورد تهدید توسط افراد ناشناس قرار می گیرند با اثر انگشت مخصوص و یا یک رمز مخصوص درب را باز نمایند. هنگامی که این رمز و یا اثر انگشت استفاده شود، قفل هشدارهای بسیار قوی برای کلیه کاربرانی که به قفل هوشمند متصل هستند، ارسال می کند تا به آن ها اطلاع داده شود جان آن کاربر در خطر است.

به طور کلی باید گفت محصولات دستگیره هوشمند شرکت استر اسمارت با به کارگیری دانش روز جهانی، امکانات فوق العاده ای برای مصرف کنندگان فراهم آورده است. محصولاتی با طراحی زیبا، هم تراز با تکنولوژی روز جهانی و بالاترین امکانات در مقایسه با دیگر برندهای مطرح جهانی و گارانتی های دراز مدت بدون قید و شرط را از AsterSmart بخواهید.

شما می توانید با انتخاب هر یک از مدل های دستگیره هوشمند امنیت و آسایش را برای محیط مورد نظر خود به ارمغان بیاورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *